Willem Mensink

vrijdag 3 december 2010

Hallo, ik ben Willem Mensink en woon met mijn vrouw Marrinda en onze jongens, Gerrit Willem en Raoul, in Zwolle. Ik ben 42 jaar oud en werk als functioneel beheerder bij de divisie Pensioenverzekeren te Apeldoorn. Naast mijn gezin maakt sport een groot deel uit van mijn leven.

Waarom doe ik mee aan Alpe d’Huzes? De sportieve uitdaging spreekt mij zeer aan, maar is voor mij ondergeschikt aan het doel. En het doel is zoveel mogelijk geld ophalen voor het KWF, zodat er onderzoek gedaan kan worden in de strijd tegen kanker. Want er moet nog veel onderzoek gedaan worden naar deze ziekte. Maar ook moet er onderzoek gedaan worden naar hoe te leven met kanker. Want ondanks dat velen niet genezen, kunnen zij nog jarenlang leven met deze ziekte. Maar zij betalen daarvoor een hoge tol. De positieve instelling van deze mensen heeft  diepe indruk gemaakt. En duidelijk is dat opgeven voor hen geen optie is.

 Alpe d’Huzes financiert een aantal programma’s en thema’s, waarbij het leven met kanker centraal staat. Het thema kanker en voeding spreekt mij zelf erg aan. Een oudoom heeft, nadat bij hem kanker was geconstateerd, het Moerman dieet gevolgd. Hij heeft nog enkele jaren met kanker geleefd maar uiteindelijk de strijd verloren. De overtuiging van zijn vrouw was dat door het dieet hij enkele jaren langer geleefd heeft. Hoewel ik nog vrij jong was staan mijn een aantal zaken nog bij, hij volgde het strenge dieet, zonder moeite leek het wel. Het heeft hem geholpen, naar ik begreep anderen niet. Het is dus nooit bewezen dat het ook echt werkt, maar het zou zo mooi zijn als we wel een dieet kunnen samenstellen dat het herstel of het leven met kanker wel gunstig beïnvloed. En wel voor iedereen die met deze ziekte geconfronteerd wordt.
Maar ik heb ook de andere kant gezien, in mijn familieleden en in mijn vriendenkring zijn mensen aan deze ziekte gestorven, die geen kans hebben gekregen op behandeling; een neef mocht niet ouder worden dan 30. Toen hij wist dat hij ziek was, had hij nog maar 6 weken te leven.
Een positief verhaal mag hier niet ontbreken, een nichtje bij wie op heel jonge leeftijd leukemie was geconstateerd is gelukkig genezen en nu moeder van twee gezonde kinderen.
Daarom wil ik mijn steentje bijdragen want samen kunnen we uiteindelijk voor zorgen dat deze vreselijke ziekte een chronische ziekte wordt waar niemand meer aan overlijdt. Steun mij en mijn teamleden door een donatie over te maken. Want voor ons is opgeven ook geen optie.

0 reacties:

Back to TOP