Ko Andriessen

vrijdag 3 december 2010


Hoi, Ik ben Ko Andriessen, gelukkig getrouwd met Raquel en samen hebben we twee dochters, Pleun (10) en Kiki( 7) en wonen we in Tilburg. Ik ben 42 jaar en werkzaam als directeur van ProProf. ProProf is een vakorganisatie en behartigt de individuele en collectieve belangen van profvoetballers.
Werken in de sport vind ik gaaf maar zelf sporten is een nog veel grotere passie. Tot aan mijn 18e jaar had ik de illusie dat ik zelf betaald voetbal zou halen maar toen dit niet lukte ben ik me op andere sporten gaan toeleggen. De laatste 20 jaar squash ik fanatiek, de laatste 3 jaar nog in de landelijke eerste divisie en daarnaast zaalvoetbal ik nog met mijn vroegere voetbalvrienden. Sinds een jaar of vier doe ik 2x per jaar aan een hardloopwedstrijd mee en sinds 2 jaar heb ik, dankzij collega en vriend Daan Hermes, het virus van het fietsen te pakken.

Twee jaar geleden heb ik met Daan de Croix de Fer en Alpe d’huez beklommen en afgelopen zomer hebben we gezamenlijk de Mont Ventoux van 3 kanten opgefietst. Samen waren we al de fietskalender voor 2011 aan het maken totdat Barend Princen ons enthousiast maakte voor Alpe d’Huzes.
Een echte sportieve uitdaging om deze berg een paar keer op te knallen maar veel belangrijker nog een geweldig initiatief om geld ‘op te halen’ voor de kankerstichting.

De afgelopen 30 jaar heb ik een aantal dierbaren aan kanker verloren en het lijkt me mooi om in hun nagedachtenis de strijd aan te gaan en het beste uit mezelf te halen op 9 juni 2011. Onderzoek naar de bestrijding en voorkoming van Kanker is noodzakelijk maar hiervoor is veel geld nodig. Ik zie het als een uitdaging, samen met mijn teamgenoten, hier een steentje aan bij te dragen.Read more...

0 reacties:

Back to TOP