Peter Bisschop

donderdag 30 december 2010

Ik ben Peter Bisschop. Ik ben 44 jaar, woon in Zwolle en ben getrouwd met Gea. Wij hebben drie kinderen. Maud (12), Sem (10) en Pien (8). Ik werk als zorginkoper bij Achmea Zorg.
Vanaf mij 8e voetbal ik met veel plezier. De laatste jaren alleen nog in de zaal. In de winter vind ik het heerlijk om te schaatsen op natuurijs en dit jaar ben ik zelfs begonnen met schaatsles om de techniek te verbeteren en met het vele natuurijs deze winter heb ik de theorie goed in de praktijk kunnen brengen. Een aantal jaren geleden ben ik geblesseerd geraakt en na een jaar zonder sport heb ik het mountainbiken ontdekt. Ik heb in die periode gemerkt dat sporten/bewegen erg belangrijk voor me is en ik er energie van krijg.
Ik heb een fascinatie voor de bergen, het machtige, het ruige en de prachtige vergezichten. Ondanks deze fascinatie ben ik nog nooit een “echte” berg opgefietst. In 2010 hoorde ik van de Alpe D'Huzes omdat mijn overbuurman meedeed. Ik had het al vaker op de radio gehoord en heb het dat jaar wat intensiever gevolgd. Het begon toen te kriebelen en wat me bijzonder aansprak is dat je door middel van een sportieve uitdaging een bijdrage kunt leveren aan het goede doel van KWF Kankerbestrijding. Ik hoefde dan ook niet lang na te denken toen onlangs de mogelijkheid werd geboden om met team Achmea mee te doen.


We hebben inmiddels een eerste teammeeting gehad, een trainingschema ontvangen en heb een sportmedische keuring ondergaan. Het wordt nog een hele uitdaging en zal nog de nodige trainingsuurtjes vergen om in goede conditie te komen. Ik heb het er graag voor over. Het geeft me energie en ik merk dat mensen in mijn omgeving enthousiast worden en spontaan hulp en bijdrages aanbieden om mijn doel te bereiken en KWF Kankerbestrijding te ondersteunen

0 reacties:

Back to TOP