Frank van 't Klooster

dinsdag 8 februari 2011

Ik ben Frank van ’t Klooster, 41 jaar, getrouwd met Annette en vader van drie fantastische dochters Dana, Romi en Lara. Mijn woonplaats is Leusden van waaruit ik de meeste fietstochten onderneem. Ik werk bij Achmea en haar voorgangers sinds 1988 met enkele uitstapjes naar het buitenland en andere werkgevers.
Mijn liefde voor het fietsen is mij bijgebracht door een neef die idolaat van de Tour de France was. In 1983 werd ik voor het eerst geconfronteerd met de Tour en ben ik langzaam begonnen hard naar school te fietsen (terug trouwens nog harder). Op mijn achttiende kocht ik mijn eerste racefiets, een Giant met de remkabels verwerkt in het stuur waar ik enorm trots op was.  Ik begon met 3x in de week ’s-avonds, het was zomer, de Amerongse berg op te fietsen. Vanaf dat begin heeft het fietsen me niet meer losgelaten wat resulteerde in Luik Bastenaken Luik, ritjes naar Groningen, het Pietenpad fietsen etc. Na een korte uitstap naar het squashen heb ik sinds 2006 weer helemaal de smaak te pakken en fiets ik in het jaar ong. 10.000 km.

Ik ben van plan om op 9 juni 2011 6 maal de alp te beklimmen. Mijn hele trainingsschema is gebaseerd op het behalen van dit ultieme doel. Al ben ik niet een rasklimmer, 1.97 m en een 95 kg, ik ga er van uit dat het gestelde doel te bereiken is. Het is geweldig om toe te werken naar de 9e juni, heerlijk op de racefiets of de mountainbike of in de avond afreageren op de Tacx. Ook fantastisch om je fit te voelen en te werken aan het doel wat Alpe d’Huzes heet.

Mijn motivatie om te fietsen voor het goede doel wordt gevoed door het feit dat het de hoogste tijd wordt dat we het gevoel krijgen dat we de strijd tegen kanker kunnen gaan winnen. We dienen er alles aan te doen dat we controle over deze vreselijke ziekte gaan krijgen en het ondersteunen van het KWF is hierbij onontbeerlijk. Te veel mensen in mijn en uw directe omgeving ontvallen ons aan kanker en daarom dienen we er alles aan te doen om deze ziekte een halt toe te roepen. Het gevoel om een bijdrage te kunnen leveren geeft me enorm veel energie en voldoening en ik heb er daarom ook enorm veel zin in om Alpe d’Huez in juni te gaan bedwingen.

0 reacties:

Back to TOP