Erik Petersen

maandag 22 november 2010

Mijn naam is Erik Petersen. Ik ben 26 jaar en ik woon mijn hele leven al in Harderwijk.
In 2006 ben ik bij Achmea gaan werken voor Centraal Beheer Achmea in Apeldoorn. Inmiddels werk ik ruim twee jaar bij Achmea Corporate Relations in Amsterdam.

Ik woon samen met mijn vriendin (Heleen) in het hartje van Harderwijk. Op 1 juli 2011 hopen wij te gaan trouwen! Daarnaast is reizen onze grootste hobby. Vreemde culturen, bijzonder eten, naar ongekende hoogte, een helder blauwe zee of een diepe donkere jungle. Het kan niet gek genoeg!

Sporten is een belangrijk onderdeel in mijn leven. Ondanks dat ik veel sporten heb gedaan en ook heel veel sporten leuk vind om te doen staat wielrennen veruit bovenaan. Ik houd ervan om flink af te zien op m’n fiets. Ik kan mijzelf daar heel goed toe verzetten. Heerlijk! De Veluwe is een geweldige omgeving om te fietsen. Wielrennen is in Harderwijk en omgeving dan ook enorm populair. Al jaren volg ik met vrienden elke klassieker, de Giro en de Tour. De verhalen, de nostalgie en het keiharde werken vind ik geweldig om te zien. Michael Boogert op La Plagne is echt een van mijn mooiste sportmomenten aller tijden.

Als ik iets voor iemand anders kan betekenen haal ik daar erg veel voldoening uit. Toen Achmea mij informeerde over de mogelijkheid om mee te doen aan de Alpe d’HuZes viel voor mij alles op z’n plaats. Dit wil ik heel graag doen! Voor mezelf (de sportieve uitdaging en de liefde voor de sport) maar vooral ook voor de ander. Al die mensen die elke dag vechten tegen de gruwelijke ziekte kanker. Ik ben nu gezond en ik voel mijzelf gewoon verplicht om dit voor al die anderen te doen. Toen ik alle beelden en verhalen van de afgelopen edities van de Alpe d’HuZes zag en las was ik direct verkocht. Met een brok in mijn keel, vochtige ogen en kippenvel in mijn hele lijf heb ik mij direct aangemeld!

0 reacties:

Back to TOP